Duyusal Entegrasyon Bozukluğu
Duyusal entegrasyon bozukluğu nedir?
Duyusal entegrasyon, bireyin vücudundan ve çevresinden duyu organları aracılığı ile alınan bilgilerin analizini, sentezini ve organizasyonunu kapsayan nörolojik bir süreçtir. Bu süreçlerin organizasyon bütünlüğünün bozulması sonucu sinir sistemi tarafından bilgi normal biçimde yorumlanamayabilir. Bu da sonuç olarak birçok gelişim alanında ciddi aksamalara neden olarak gelişimin bütünselliğine sekte vurur.
Gelişim bozukluğu tanısı almış çocukların çoğunda duyusal entegrasyon problemleri görülmektedir. Bu semptomlar DEHB, öğrenme güçlüğü ve bunun gibi birçok tanıda ortak olarak gözlemlenmektedir. Tüm bu tanılar ağırlıklı olarak eğitsel süreçlerle desteklenerek gelişim sağlanır ve kazanım elde edilir.
Nasıl Planlıyoruz, Neler Yapıyoruz?
Eğitim kurumumuz farklı etiketleri bir kenara koyar ve doğrudan ihtiyaç alanlarına yönelik bir erken müdahale planı oluşturur. Çocuğun gelişimi bedensel, nörolojik ya da çevresel etmenlerin tek biri ile gerçekleşmediği gibi, yaşanılan sorunların çözümü de gelişim süreçlerindeki bütün öğelerin ihtiyaç duyulan oranda birlikte organize edilebilmesinden geçer.
Birebir dersler, sosyal aktiviteler, iletişim becerileri, sanat aktiviteleri, çocuk ebeveyn etkileşimin planlandığı aile danışmanlığı başta olmak üzere eğitsel ve sosyal yaşamı birleştiren bir ihtiyaç analizi yapıyoruz. Bu, çocuğun gelişime ihtiyaç duyduğu tüm alanların yaşam haritasıdır. Çocuğun yaşadığı problemin tanısı ne olursa olsun kurumumuz çocuğun yapabildiklerini ve ihtiyaçlarını temel alan bireye özgü ve bütünsel bir yaşam planı çıkarır. Kurumumuzda anne baba çocuk ilişkisinden sosyal ihtiyaçlara, eğitim ortamlarının yapılanmasından bireysel derslere kadar çocuğun ihtiyacı olan bütün gelişim öğelerini planlıyoruz. Destek derslerini kurumumuzda uyguluyor, ailenin ve çocuğun eğitsel ve sosyal etkinliklerini ise belirli bir plan çerçevesinde takip ediyor, kazanımlarla birlikte güncelliyoruz.