Çocuk / Veli Savunuculuğu
Çocuğunuzun Okul Yaşantısında Bir Şeylerin Yolunda Gitmediğini mi Hissediyorsunuz?
Eğitim hayatının belli noktalarında çocuklar ve aileler mutlaka zorluklarla karşılaşır. Çocuk bazı durumlarda yaşadığı sorunu tanımlayamaz ya da ebeveynleri ile paylaşamaz. Küçük bir farklılık, belirli bir kişilik özelliği, eğitimcilerin ya da arkadaş grubunun tutumları, onlar hiç fark etmeden eğitim ortamını çocuk için soluk alınamaz hale getirebilir. Çoğu zaman da “farklılık” net bir biçimde sorun olarak tanımlanır. İnsan toplulukları bireysel farklılıkları çoğu zaman uyumsuzluk olarak etiketlemeye yatkındır. Bu farklılıklar öğrenme biçimi ve hızı, çocuğun kendine özgü mizacı ya da iletişim kurma biçimi gibi geniş bir yelpazeye dağılabilir. Geleneksel eğitim anlayışı içinde eğitim kurumları çocukların ihtiyaçları karşısında yeterli donanıma ve esnekliğe sahip olamayabilir. Bu durum sıklıkla aile ile eğitim kurumu arasında iletişim sorunları yaratabilir. Çoğu kez aile, kurumsal bir yapı karşısında kendini ifade edemez ve problemin kaynağını kendi çocuğu olarak görmeye başlar. Kritik eşiğin çocuk lehine döndürülememesi “problemli kişiliğin” çocuk ve çevresi tarafından kabullenilmesiyle devam eder. Sürecin yönetilememesi çocuğa telafisi mümkün olmayan kayıplar yaşatabilir. Psikolojik, sosyal ya da akademik alanların uğradığı zararlar bireyin yaşam kalitesini ömür boyu etkileme potansiyeli taşır.
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Çocuk/veli savunuculuk desteği, yaşanan sorunların analizini yapar, eğitim ortamındaki tüm kişi ve ilişkilenme biçimleri için uygulanabilir çözüm seçenekleri üretir. Öncelikle çocuğun bireysel özellikleri, öğrenme ya da iletişim kurma biçimi ve davranışlarının çözümlenmesi ve anlaşılabilmesi gerekir. Yaygın yaklaşım çocuğu problemin kaynağı olarak görür, ona çevresinden yalıtılmış şekilde bakarak betimler. Çözümün de yalnızca çocuğun kendi içinde gerçekleşebileceğini var sayar. Oysa çocuk çevresi ile etkileşim içinde biçimlenir. Bu sebeple yaşanılan çevre ve ilişkilenme biçimleri de aynı oranda denkleme katılır. Sürecin yapılandırılmasında okul yönetimi ve eğitimcilerle iş birliği esastır. Problemin çözülebilir olduğu ve çözüm için gerekli desteğin sağlanmasında eğitim hayatının içinde olan tüm bireylerin sorumluluğu olduğu net bir biçimde ortaya koyulur. Yalnızca gerçekçi ve uygulanabilir çözümler bireyleri ve kurumları ikna edebilir ve sorumluluğu paylaşmaya teşvik eder.