Atölyelerimiz
Atölyelerimiz, öğrencilerimizin gelişimsel kazanımlarını içselleştirmeleri amacıyla eğitim uygulamalarımızın merkezini oluşturur. Tüm çalışma alanlarımız ve bireysel eğitim programlarımız çocuğun ihtiyaçları ve yönelimleri temel alınarak atölye çalışmaları ile desteklenmektedir. Bireyin gelişiminde, bilginin beceriye dönüşebilmesi için doğrudan deneyimleme gerekir. Oyun, spor ve sanat çocuğun yatkın olduğu doğal öğrenme yaşantıları içererek, keyifli, verimli ve esnek eğitsel süreçler inşa eder. Çocuk hareket ederek, karşılaşmalar yaşayarak ve hayal gücünü kullanarak gerçeklikle olan bağını kurar ve geliştirir. Sağlıklı bir gelecek, zengin bir “şimdi” deneyimi ile oluşur.
Atölye çalışmaları bilgiyi kullanmayı, denemeler ve hatalar yapmayı, bunlarla yüzleşmeyi; farklı yaklaşımlar geliştirerek yeniden deneyebilmeyi sağlar. Bu, yaşamın ve öğrenmenin dinamiğidir.
Oyun Atölyesi
“KUŞLAR UÇAR, BALIKLAR YÜZER VE ÇOCUKLAR OYNAR”
(Garry Landreth)
Gelişim bir süreç ve bu sürecin en önemli unsurlarından biri de oyundur. Yaşamla birlikte başlayan ve yaşamın her döneminde gelişerek devam eden oyun, her yaştan insanın ilgi ve gereksinimlerinin en doyurucu kaynağı olarak da her zaman önemini korumaktadır.
Oyun çocuk için gerçek hayatın bir modellemesi, deneyim sahasıdır. Yani yaşam için gerekli olan bilgi ve becerileri oyun yoluyla deneyimleyerek hayata, rol ve sorumluluklarına hazırlanma fırsatı bulur. Ayrıca oyun, çocuklarla iletişim kurmanın en iyi yollarından biridir. Çünkü çocuklar oyunda iç dünyalarını sansürlemeden, hiçbir zorlanma yaşamadan cömertçe sahneler. Oyun onun dilidir ve istediği gibi kullanmakta özgürdür.
Froebel’in “Çocuk oyunları, hayatın bir çekirdeğidir. Bütün insanlar orada gelişir, büyür ve oluşur. İnsanın en güzel ve en olumlu yetenekleri orada yükselir” sözleri oyunun hayatımızdaki yerini ve önemini ortaya koymaktadır. Bu düşüncelerden yola çıkarak oluşturduğumuz oyun atölyelerimizde psiko-sosyal/duygusal gelişim, bilişsel/duyuşsal gelişim, dil gelişimi, psikomotor gelişim alanlarına göre yapılandırılmış oyunlarla çocuklarımızın kendilerini ve hayatı eğlenerek keşfetmeleri amaçlanmıştır.
Görsel ve Plastik Sanatlar Atölyesi
Çocuğumuz ihtiyaçlarını ifade etmeye önce basit seslerle, daha sonraları dil becerileriyle başlasa da bazı karmaşık duygu durumlarını, dünyayı ve olayları nasıl gördüğünü, kendini bütün bunların içinde nasıl konumlandırdığını sözel olarak ifade edemeyebilir. Örneğin resim dolaysız bir anlatım aracıdır çocuk için. Bir çocuk resim yaptığında yetişkinlerin aksine kendini olduğu haliyle ortaya koyar.
Erken yaşlarda görsel ve plastik sanatlar eğitimiyle buluşmak çocuğun kimlik ipuçlarını vermesi ve bunun özgün bir ‘ben’ etrafında kişiliğe dönüşebilmesi için çocuğa ulaşabilecek dolaysız yollardan biridir.
Görsel ve plastik sanatlar eğitimi aynı zamanda; belirli bir süreci inşa etme, nesneleri ve kavramları yan yana getirme biçimiyle bilişsel gelişimin önemli bir ayağını oluşturur. Yazı yazabilme becerimizi, kağıtları karalayarak başladığımız uzun bir sürecin sonunda kazanmamız örneğinde olduğu gibi. Görsel ve plastik sanatlar eğitimi, renkleri, çizgileri, biçimleri ve nesneleri yan yana getirirken yaşamın temel öğelerini tanıtır ve bunlar arasındaki insana özgü sonsuz bağlantı olanaklarını inşa eder.
Müzik ve Ritim Atölyesi
Müziğin, bireyin gelişiminde ve eğitiminde önemli bir işlevi vardır. Müzik etkinlikleriyle, çocukların tüm gelişim alanları desteklenebilmektedir. Müziğin yaratıcılığı, kendini ifade etme becerisini desteklediği ve akademik başarıyı artırdığını bilmekteyiz. Özellikle erken çocukluk döneminde başlanan müzik eğitimi, çocuğun işitsel algı becerisini geliştirerek, bu beceriyi tüm hayatı boyunca kullanabilmesini sağlamaktadır. Müziğin zamanı örgütleme biçimi ve çalışma yaklaşımı bireyin öz disiplin oluşumuna erken yaşlarda katkı sağlar.
Müzik eğitimi disiplinli olmayı, tümevarım sisteminin oluşmasını, temel birimler arasında ilişkiler oluşturarak daha karmaşık örüntüleri takip edebilme yetisini ve el-göz-zihin koordinasyonunu geliştirir. Müzik eğitimi dışsal disiplini içselleştirmeyi, bu beceriyi de kendini ifade etme biçimi olarak dünyaya yansıtabilmeyi sağlar.
Beden Farkındalığı ve Hareket Atölyesi
Çocukların zihinsel gelişimlerini destekleyecek birçok materyal ulaşabilir olmaktayken hareket alanları da günümüzde git gide daralmakta. Çocuklar, görsel ve zihinsel beceriler, ifade edici dil becerileri gibi alanlarda kendilerini hızla geliştirirken fiziksel becerilerin gelişimi açısından aynı şansa sahip olamamaktalar.
“Bir yolculuğu yönlendirmek için haritaları kullanmamız gibi beyin de hareketleri planlamak için beden algısına başvurur’’. Günlük yaşam aktivitelerinde, motor becerilerde beden ve hareket oldukça önemlidir.
Dilimiz gibi bedenimiz de varlığımızın evidir. Bedenimizin ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurgularız bütün yaşamı. Etrafımızdaki her şey bedenimize ait olan duyu organlarımızla algılarız. Hafızamız, anlam ilişkilerimiz yapılacak hareket için bize bir amaç sunar.
Hareketler sırasında beyin sonraki hareketi planlayarak kasları doğru zamanda kullanır. Hareketlerin akıcı kontrolleri, postüral cevaplar, hareket kalıpları, motor beceri ve motor planlama ile;
Görsel algı, işitsel algı, ince motor beceriler, el-göz koordinasyonu, kaba motor beceriler, duyusal, bilişsel, akran etkileşimi, dikkat, bekleme ve sıra alma planlanan aktivitelerle desteklenir. Anlamlı ve amaçlı eylemler bütünü oluşturmak için çalıştığımız bireysel seansların yanı sıra, bilgiyi süzerek ve organize ederek katılacağı grup aktivitelerinde çocuğumuzun kendini organize etme becerileri de ön plana çıkacaktır.
Kitap Okuma Atölyesi
İnsan beyninin “doğal olmayan” yeteneklerinden biri olarak adlandırılan okuma eylemi, yapısı itibari ile de çok karışıktır. Okuma eylemi sırasında beynimizin her alanı arasında iletişimin gerçekleştiği ve bu yönü ile zihin gelişimi için oldukça önemli olduğu, sinir sistemi çalışanları ve nörologlar tarafından yapılan bilimsel çalışmalarla ortaya koyulmuştur.
Bu olağan üstü zihin geliştirici etkinlik için, çocuklarımızı ikna sorunsalı ise, her evin inatçı hayaleti şeklinde hayatımızın bir parçası haline dönüşmüştür. Çoğu anne baba çocuklarının onları izleyerek büyüdüğü gerçeğinden yola çıkarak, okuma eylemine sahip çıkıp uygun rol model durumunu sağlasa da, çocukları okumaktan alıkoyan bir şeylerin olduğu gerçeği ile yüzleşmekten kaçamamaktadırlar.
Atölyemizin ortaya çıkış iddiası da; “ Sorusu olmayan kişi kitaplarla ilgilenmez” neden-sonuç ilişkisini takip ederek, çocuklara soru sordurmayı amaçlayan bir okuma çalışması yapmaktır.
Kitapların içinde kendini bulmaya dönüşecek bir oyunla başlayacağız çalışmalarımıza,
Her çocuğun ifade edebilme ve öğrenme diline uygun kitaplar bulmaya çalışarak devam edeceğiz,
Görsel dünyayı söze, sözel olanı görsele çevirmeyi deneyimleyeceğiz, en önemlisi de kendimizi tanımakla ilgili fark etmeden bir çok şey öğreneceğiz.
Mutfak Atölyesi
İnsan yavrusunun eylemleri temelinde keşif duygusu olmakla birlikte; düşünme mekanizması ve öğrenmesi sürekli olarak gelişen ve çevresinde gördüğü olaylara göre değişen bir canlıdır.
Bebek ve çocuklar da keşif duygusu ile emeklemeye, yürümeye başlar başlamaz yaşam alanında nelerin olduğunu merak ederler. Kuşkusuz en çekici yer, pek çok mutfak eşyasının, meyve sebzenin, sürekli ses, koku ve hareketin olduğu mutfaklardır. Bu yere merak duymasının diğer nedeni de ebeveynlerinin de büyük olasılıkla en çok zaman geçirdiği yer olmasıdır. Dolayısıyla ebeveyn ile zaman geçirilen bu mekân bizlere; “Evde, öğrenme ve gelişimin en fazla olduğu yer neresidir ve nasıl olur?” sorusunu sordurur.
Bu soruya cevaben; J. Dewey’nin “Eğitim, yaşam boyu süren bir eylemdir. Bu nedenle en etkili öğrenme, yaparak ve yaşayarak edinilir” sözleri, atölyemizin çıkış felsefesini oluşturmaktadır. Çalışmalarımız bir yandan çocukların kendi yetenek ve zevklerini keşfetmelerini sağlarken aynı zamanda sağlıklı beslenme konusunda bilinçlenmelerini, hayal gücünü ve birlikteliğin keyif veren yanını görmelerini amaçlamaktadır. Temelde bu amaç doğrultusunda ilerlerken “Mutfak Şövalyeleri”nin keselerine birçok kazanım koymayı hedefliyoruz;
- Problem Çözme Yeteneği
- Sağlık Beslenme Konusunda Bilinçlenme
- Estetik Düşünme ve Görsel Estetik Dikkat
- Yardımlaşma ve Paylaşma
- İşbirliği ve İletişim
- Duygu Yönetimi ve Odaklanma