Kadromuz
Gönül GÜRSOY - Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı ve Aile Danışmanı
Memleketi Diyarbakır ve Ordu olup 1961 doğumludur.
1988 yılı Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu, İşletme Yönetimi alanında Yüksek Lisans ve Doktora yaptı.
1988-2003 yılları arasında Ankara Merkez Anadolu Meslek Liselerinde öğretmenlik ve yöneticilik görevlerini yürüttü.
ANA-ÇEV, KKK gibi çeşitli özel, resmi ve Sivil Toplum Kuruluşlarına gönüllü olarak destek amaçlı eğitimler verdi. Uzmanlık alanında birçok eğitime katıldı.
Uzun yıllar “Özel Öğretim Kurumları Derneği” eş başkanlığını yürüttü, Doğa Sporları Derneği, Sakatlar Konfederasyonu, Engelliler Konfederasyonu, Engelliler Federasyonları, Körler Spor Federasyonu gibi birçok Sivil Toplum Kuruluşunda gönüllü olarak çalıştı, eğitimci olarak katkı sundu. Engelliler alanında birçok projenin hazırlanması ve yürütülmesinde görev aldı.
2003 – 2012 yılları arasında Türkiye’de ilk kez Görme Engelli çocuklara yönelik “Özel Özel Eğitim Okulu” açarak yöneticilik ve eğitimcilik faaliyetlerini sürdürdü.
2005 yılında “Özürlüler Yasası” komisyon çalışmalarında yer aldı.
2008: T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Aile Eğitim Rehberi “Görme Özürlüler” kitabı hazırlama komisyonunda yer aldı.
2008-2010 tarihleri arasında Özel Özel Eğitim Kurumları Derneği Eş başkanlığı görevinde bulundu.
2009: Gazi Üniversitesi Ankara Meslek Yüksekokulu’nca düzenlenen “Özel Eğitimde Örnek Girişimcilik” ödülüne layık görüldü.
2010: “Görme Engelliler Rehabilitasyon Destek Eğitim Programı” revizyonu için yapılan komisyon çalışmalarında danışman olarak görev aldı.
2012-2013 tarihleri arasında “Zihinsel Engelliler Federasyonu Eğitim Komisyon Başkanlığı” görevini yürüttü.
Türkiye’de ilk kez “Görme Engelliler Rehabilitasyon Destek Eğitim Programı” nı oluşturarak uygulamaya geçirdi.
Türkiye’de az görenlere yönelik ilk “Az Gören Eğitimi” çalışmaları da kurmuş olduğu özel eğitim merkezinde uygulanmaya başlanmıştır
Engelsiz Yaşama Derneği Genel Başkanı olarak toplumsal fayda içeren çalışmalarına ve projelerine aktif olarak devam etmektedir.
2015 yılından bu yana, az gören çocuklara eğitim desteği sağlayan, ulusal ve uluslararası alanda birçok ödül alan Günışığı Projesi’ni yürütmektedir. Bugüne değin binlerce az gören öğrenciye, ebeveynleri ve öğretmenlerine projelerle doğrudan katkı sağlamıştır.
2012 yılında özel eğitim, çocuk gelişimi ve aile danışmanlığı birikimlerini bir araya getirerek eğitim ve danışmanlık desteği ihtiyacı duyan bütün bireylere hizmet sunmaya karar verdi. Farklı disiplinleri bir araya getirerek güncel eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilecek multidisipliner bir eğitim anlayışıyla çocuk merkezli, yaşayarak öğrenmeyi temel alan yeni bir eğitim modelini “Gönül Turgut Bireysel Eğitim Danışmanlığı” çatısı altında oluşturdu. Danışmanlık hizmetlerini birebir derslerle, sanat ve spor atölyeleriyle destekleyen, akademik destekten öz düzenlemeye değin çocuk ve ailenin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve bu ihtiyaçları kendi içinde örgütleyebilecek bir eğitsel mimari oluşturdu. Halen aile danışmanı olarak farklı ve normal gelişen çocuk ve ailelerine eğitim ekibiyle birlikte eğitsel danışmanlık hizmeti sunmaya devam etmektedir.
Kemal BİNİCİ - Müzik Eğitmeni
1979 Ankara doğumlu olup ilk, orta ve lise eğitimini Ankara’da tamamladı.
2001 yılında Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun oldu.
2002 yılında öğretmenliğe başladığı Özel Gönül Turgut Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde 12 yıl boyunca hem eğitmen hem de yönetici olarak görev yaptı.
Bu süre zarfında farklı gelişim gösteren bireylerle çalışma imkanı buldu. Çeşitli seminer ve sempozyumlarda müzik ve sanat eğitiminin bütünleyiciliği ile ilgili sunumlar yaptı. Aynı zamanda birebir ve grup müzik dersleri verdi, seçilmiş öğrencilerini üniversiteye hazırladı.
2010 yılında faaliyete geçen Engelsiz Yaşama Derneği’nin kurucularındandır.
Görme engelli çocuklarda müzik eğitimi alanında çalışmaktadır. Az gören çocuklarda görme yetisinin müzik öğreniminde kullanımı için özgün materyaller ve öğretim yöntemleri geliştirerek alanda uzmanlaşmıştır.
Günışığı Projesi’nin yapılandırma aşamasından itibaren içinde bulunup, halen aktif olarak proje koordinatörlüğü ve eğitimciliği görevini sürdürmektedir. Proje kapsamında 61 farklı ilde 925 öğrenci ve aileleri ile birebir çalışmalar yürütmüş, proje sözcüsü olarak birçok etkinlik ve organizasyona katılmıştır.
Okulumda Günışığı Projesi kapsamında 16 farklı ilde binlerce eğitimciye “Az görenlerde müzik eğitimi” konulu eğitim seminerleri verdi.
2019 – 2020 yıllarında Sivil Düşün AB programı desteği ile oluşturulan “Az Gören Eğitimi Video Kütüphanesi” için eğitsel video içerikleri hazırlamıştır.
Halen Gönül Turgut Bireysel Eğitim Danışmanlığı ve Engelsiz Yaşama Derneğinde aktif olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Eğitmenliğin yanı sıra sanatsal üretimine devam etmektedir. Kış Ruhu müzik grubuyla düzenlemeler yapıp sahnelemekte; Türk ve İran’lı müzisyenlerce oluşturulan Avaz Ensemble grubuyla iki kültür müziğini harmanlamaktadır.
Gülsüm ERSÖZLÜ - Çocuk Gelişimci
1998 yılında İzmir’in Bergama ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini yaşadığı kasabada lise öğrenimini ise 2016 yılında Bergama YKP Anadolu Kız Teknik ve Meslek Lisesi’nde Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanında tamamladı. 2021 yılında ise lisans eğitimini İstanbul Medipol Üniversitesi Çocuk Gelişimi bölümünden onur derecesi ile mezun oldu.
Üniversite eğitimi boyunca; anaokulu ve kreşlerde tipik gelişen çocukların gelişim değerlendirme ve izlemini yürütmüş, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde ise atipik gelişim gösteren çocukların gelişim değerlendirmelerini yaparak erken müdahale programları uygulamıştır. Yaklaşık 2 yıl kadar sınıf temsilciliği yaparak çeşitli kongre, konferans ve topluluklara çalışmış ve katılım sağlamıştır. 2021 yılında 7.si yapılan Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi’nde “7-11 Yaş Arasındaki Çocukların Oynadığı Dijital Oyunların İncelenmesi” adlı bildirisi ile çalışmasını yayınlamıştır. Üniversite bitirme projesini ise “4-8 Yaş Arasındaki Çocukların Mizaç Özelliklerinin Ebeveyn İlişkisine Etkisinin İncelenmesi” üzerinde çalışmıştır.
Mezun olduktan hemen sonra İstanbul’da Yeditepe Atlas Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde erken çocukluk ve ergen grubu ile çalışmalarını sürdürmüştür. 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişim değerlendirmelerini yaparak “Oyun Temelli Gelişimsel Destek Programı” hazırlamış ve uygulamıştır. Çalıştığı alanlar daha çok otizm spektrum olmakla birlikte down sendromu, zihinsel engelliler, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, davranış ve uyum problemleri ve çocuk odaklı aile danışmanlığıdır.
Çalışmalarını 0-12 yaş aralığındaki çocuklar üzerinde yoğunlaştırarak bu yaş aralığındaki çocukların dikkat ve algı gibi kognitif becelerini, ince ve kaba motor, dil, sosyo-duygusal ve özbakım becerilerini değerlendirmekte ve gerekli müdahale programı oluşturmaktadır. Uyguladığı bazı test ve müdahale programları; DENVER II Gelişimsel Tarama Testi, 3-36 Ay Hacettepe Değerlendirme Envanteri, SİATT, M-CHAT, EGE-SD, GEDEP, ETEÇOM2, DIR FLOORTİME, Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı ve Moxxo Dikkat Testi.
Rümeysa CEREN - Fizyoterapist
Fizyoterapist Rümeysa Ceren İstanbul Esenyurt Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünden mezun oldu. Eğitim hayatı boyunca; İstinye Üniversitesi Hastanesi, Medical Park Gaziosmanpaşa Hastanesi, Ornöram Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi gibi çeşitli hastanelerde ve rehabilitasyon merkezlerinde görev aldı.
Üniversite bitirme projesi kapsamında “Hemiplejik Hastalarda Postüral Kontrolün Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerine Etkisi” adlı çalışmasını tamamlamıştır. Prof. Dr. Güler BUĞDAYCI tarafından ‘Polivagal Teori ve Egzersizler’ eğitimini aldı. APPI Turkey ve Klinik Pilates Akademi’den pilates eğitimlerini tamamladı.
Pediatrik rehabilitasyon, nörolojik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, manuel terapi, Kinezyolojik bantlama, Klinik Pilates ve Egzersiz alanlarında çalışmalarına devam etmektedir.
Tuğba SEDEF - Özel Eğitim Öğretmeni
1989 yılında Trabzon’da doğmuştur. İlk, orta ve lise öğrenimini Trabzon’da tamamlamıştır. Lise öğrenimini “Çocuk Gelişim ve Eğitimi” alanında tamamladıktan sonra 2007 yılında Gümüşhane Milli Eğitim Bakanlığının düzenlemiş olduğu hizmet içi “Okul Öncesi Eğitimi” usta öğretici kursundan sertifika almıştır. Gazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Görme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’ndan 2013 yılında mezun olmuştur. Üniversite öğrenimi sırasında 1 yıl süreyle Mitat Enç Görme Engelliler ortaokulunda staj yapmıştır.
Anadolu üniversitesi, Tıbbı Dokümantasyon ve Sekreterlik bölümünde eğitimine devam etmektedir. (Önlisans)
- 2016 yılında Anadolu Üniversitesinin düzenlemiş olduğu (UDEMKO) Uluslararası Katılımlı 3.Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresine katılarak sertifika almıştır.
- 2018 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin düzenlemiş olduğu 28. Ulusal Özel Eğitim Kongresine katılarak sertifika almıştır.
- 2018 yılında İBB İSMEK tarafından düzenlenmiş olan diksiyon eğitimden sertifika almıştır.
- 2018-2019 yılları arasında Çok Engelli Çocukların Eğitimi, Özel Eğitimde Aile Eğitimi Ve Rehberliği, GİGDA performans aktiviteleri eğitimlerine katılım sağlamıştır.
Vladimir Krokhalev - Beden Eğitimi Öğretmeni
1988 yılı Rusya Federasyonu Samara şehri doğumlu, 1992 yılından itibaren Türkiye’de yaşıyor. Eğitim ve Öğretimini Türkiye’de tamamladı.
2017 yılında Marmara Üniversitesi Pedagojik Formasyon ve 2018 yılında Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda mezun oldu.
Lisans bitirme tezini Sedanter ve Elit Taekwondo sporcularının kinematik ölçümlerinin yapılması ve değerlendirilmesi üzerine hazırladı.
Çok küçük yaşta başlayan spor aşkı 11 yaşında Taekwondo sporu ile tanışması profesyonel spor hayatına geçiç için atılan ilk adım oldu.
2007-2018 yılları arasında Fitness Etğitmenliği yapıp bu süre zarfında geçirmiş olduğu fiziksel sağlık sorunlarından yola çıkarak Medikal Fitness ile ilgilenmeye başlayarak kendisini bu alanda geliştirdi. Marmara Üniversitesinin düzenlediği Down Sendromu farkındalık günlerinde gönüllü olarak görev aldı. 2015-2017 yılları arasında gelişimine katkıda bulunduğu birçok öğrencisinin Türkiye ve Avrupada derece elde etmesine ön ayak oldu.
Zeynep Belin ARIKAN - Ergoterapist
Zeynep Belin Arıkan, 1994 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Lise eğitimini Özel Sezin okulunda hazırlık okuyarak 2013 yılında tamamladı.
2013 yılında Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümünü kazandı. 4 yıllık Lisans Eğitimi sonunda Yüksek Onur belgesiyle 2017 yılında İstanbul’dan mezun olan ilk Ergoterapistler unvanına sahip oldu. 2021 yılında da Ergoterapi Tezli Yüksek Lisans eğitimine başladı.
Öğrencilik yılları içerisinde Haydarpaşa Eğitim ve Araştırma Hastanesi, NP İstanbul Beyin Hastanesi , Beylerbeyi Toplum Ruh Sağlığı Merkezi ve Duyusal Akademi de saha deneyimleri yaptı.
Anne Çocuk Eğitim Vakfı gönüllülük programı dahilinde Çocuk Eğitim Programına katılarak 4-6 yaş arası çocuklarla çalıştı.
2017 yılından itibaren; Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde Özgül öğrenme güçlüğü, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite, Otizm, Mental Retardasyon tanılı çocuklarla çalışmalarını sürdürdü.
Çocukların değerlendirme sonrası Duyu bütünleme, Dikkat ve Odaklanma, Bilişsel, Kognitif, Motor Planlama, Günlük Yaşam Aktiviteleri, Kaba Motor Beceriler, İnce Motor Beceriler, Görsel Algı, İşitsel Algı, Postural Ayarlamalar, El-göz koordinasyonu gibi alanlarda ihtiyaçlarına göre aktivitelerle desteklemektedir.