Pedagojik Destek
Akademik bir disiplin olarak ele alınan pedagoji, eğitim bilimi olarak ifade edilmekte olup çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini inceleyen bir bilim dalını ifade eder. Çocukta öğrenme sırasında meydana gelen etkileşimleri dikkate alır. Son yıllarda pedagojik eğitim ile ilgili ülkemizde toplumsal bir bilinç oluşmaya başlamıştır. Bu durum ülkelerin gelişmişlik düzeyine paralel olarak karşımıza çıkmaktadır. Artan bilgi ve bilinç düzeyi pedagoji bilimine olan ilgiyi artırmış ve toplumumuzda ihtiyaç duyulan bir eğitsel destek haline gelmiştir. Merkezimizde yürüttüğümüz eğitsel değerlendirme ve gelişim izleme çalışmalarımız bu yönde planlanmıştır.
Pedagojik desteği organize etmenin başlangıç noktaları, her çocuğun güçlü yönlerini, gelişim ihtiyaçlarını ve öğrenme ihtiyaçlarını belirlemektir. Öncelikle çocuğu, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim alanlarında bütünsel bir yaklaşımla değerlendiriyoruz. Atölyelerde oluşturduğumuz eğitim ortamlarında “yaparak yaşayarak öğrenme” modeli ile gerçekleştirdiğimiz değerlendirme aşamaları anne babaların katkılarıyla eğitsel tanılama aşamasına geliyor. Her çocuk başarabilir ilkesiyle hareket ederek çocuğun güven duygusunu pekiştiren sevgi ve güven ortamını yaratıyoruz. Çocuğa özel hazırlanan bireysel eğitim planımızın öncelikli hedefi çocuğumuzun yapabildiklerinden yola çıkarak yeni eğitim ortamlarını planlamak oluyor.
- Derslerimiz, görsel sanatlar, müzik, dijital, akademi ve oyun atölyelerinde gerçekleştiriliyor.
- Uygun eğitim ortamları çocuğun bireysel ihtiyaçları yönünde düzenlenerek atölyeler hazırlanıyor.
- Her derste -biz buna oyun ortamları diyoruz- bildiklerinin üzerine yeni bir şey katarak yoluna devam eden çocuk kendisiyle barışık hedefler koyabilen, zaman planlaması yaparak kararlarını alabilen mutlu, başarılı bağımsız bir birey olma yönünde istediğimiz davranışları geliştirebiliyor.
- Çocuğun öğrenme ortamlarını genel gelişim süreçleri, aile içi iletişim ve etkileşimini değerlendirerek periyodik olarak güncelliyoruz.
Çocuğu eğitsel olarak değerlendirmede ve eğitim sürecinde doğru kararlar alıp uygulayabilmemiz aile ile doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle çocukla yapılan eğitsel çalışmalar yanında periyodik olarak aile eğitimlerinin yapılması başarımızın ön koşuludur.
Çocuklarımızda genel olarak karşılaştığımız problem davranış olarak tanımlanan çalışma konu başlıkları şöyledir;
– Sınav ve Performans Kaygısı
– Akademik Başarısızlık
– Özgül Öğrenme Güçlüğü (Disleksi, Disgrafi, Diskalkuli vb.)
– Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
– Ergenlik Dönemi
– Öfke Kontrolü, Özgüven, Çocukluk Çağı Korkuları
– Duygusal ve Davranışsal Sorunlar
– Kriz, Travma ve Yas Süreci
– Dikkat ve Öğrenme Becerilerini Geliştirme Bireysel ve Grup Çalışmaları
– Dil ve Konuşma Bozuklukları
– İletişim Güçlüğü ve/veya Kendini İfade Etme Güçlükleri
– Teknoloji Bağımlılığı
Ayrıca çocuklarımızın ve ailelerimizin bireysel ihtiyaçları, öğrenme biçimleri, içinde bulundukları durumu yorumlamaları, çocuğumuzun yaşı itibarı ile sahip olmasını düşündüğümüz beceri ve davranışları değerlendirmek, “nasıl yaparız” sorusuna cevap bulmak ve gelişimine dair merak ettiğiniz durumlarla ilgili konuşmak için sizleri merkezimizi ziyarete bekliyoruz.