Özel Eğitim Desteği
Özel eğitimde “herkese uyan tek bir beden” yaklaşımı yoktur. Her öğrencinin ihtiyacını karşılayacak şekilde bireye özgü şekillenen, süreç içinde tasarlanan, gelişip değişen dinamik bir yapısı vardır. Özel eğitim, farklı şekillerde ve farklı ortamlarda sağlanabilen bir dizi hizmet anlamına gelir.
Günümüzde, çocuklar sıklıkla; duygusal ve davranışsal sorunlar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite (DEHB), yaygın gelişimsel bozukluk (otizm), özel öğrenme güçlüğü gibi tanılar almaktalar.
Yetersizliği ne olursa olsun, hiçbir etikete ihtiyaç duymadan, sadece çocuğun yapabildiklerinden ve ihtiyaçlarından yola çıkarak oluşturduğumuz yol haritasında, farklı duraklarda eğlenceli ve öğretici etkinlikler gerçekleştiriyoruz. Bazen müzik, bazen resim, bazen de spor ile çocuğun dünyasına dahil olarak öğrenmenin önündeki etmenleri ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Öğrencilerimizin günlük etkinliklerini planlıyor, sosyal etkileşimlerini düzenliyor; aile, okul veya özel eğitim desteği alanlarında gerekli düzenlemeleri yapıyoruz. Çocuğun gelişim gösterebilmesi yalnızca derslerle değil çocuğun tüm yaşamının doğru planlaması ve takibi ile mümkün olabilmektedir. İhtiyaçlar tespit edilip olanak sunulduğunda bütün çocukların yaşama dair birçok şeyi başarabileceğini biliyoruz.
Merkezimizde, öğrenciye ulaşmanın yollarını aramak, öğrencinin yaşamla kurduğu bağı anlamak, sahip olduğu beceri ve yeteneklerinin devamlılığını sağlamak için oluşturduğumuz eğitim modeli birçok çocukla olumlu sonuç almamıza olanak sağladı. İnsan gelişiminin zengin öğelerden oluşan, birbiri ve çevresi ile etkileşim halinde olan süreçleri içerdiği bilgisini merkeze alıyoruz.
İnsan arzulayan ya da reddeden ve bunlar için mücadele etme gücüyle donatılmış bir canlıdır. Her çocuğun içinde bir yaşam gücü ve her çocuğu harekete geçirecek bir dokunuş mutlaka vardır.