Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile ilgili en önemli şey bu durumun farkındalığıdır. Çocuğun ne yaşadığının farkında olmak doğru yorumlamaları getirecektir ve yapmamız gereken müdahalede daha sağlıklı ve yerinde olacaktır. Hepimizin hayatında bir kez olsun DEHB semptomları gösterdiğimiz alanlar olmuştur. Fakat bunu bir tanı olarak ele almak için çocuğun akranlarına nazaran günlük yaşam işleyişinde karşılaştığı zorluklar göz önüne alınır. Bu zorlukların spesifik olarak bir yerde yaşanmadığından emin olmamız gereklidir. Ev, okul, oyun alanları gibi çocuğumuzun yaşamını sürdürdüğü yerlerin hepsinde karşılaştığı güçlükleri iyi gözlemlememiz gerekli. Birden fazla yerde aynı semptomları göstermesi bir desteğe ve uzman görüşüne ihtiyaç duyduğumuz anlamına gelir.
Merkezimizde, okul öncesi dönemden itibaren aile ve çocuklarla aynı anda yapılan çalışmalarla çocuğun gelişimi ve performansına uygun beceri kazandırma çalışmaları yapılarak, çocuğun bağımsızlaşması ve sosyalleşmesi sağlanır.
DEHB‘li çocukların en çok yaşadıkları başlıca zorluklar;
- Zaman yönetimi
- Organize olma ve kalma
- Duyguların kontrolü ve yönetimi
- Dikkatini verme ve hatırlama
- Odaklanmayı bir şeyden ayırıp başka bir şeye yöneltme
- Görev, ödev ve sorumluluklara başlama
- Bir şey söylemeden ve yapmadan önce düşünme
Biz eğitimciler ve aileler. Çocuğun bu zorlukları yaşama sebebini anladıktan sonra doğru müdahale ve yapılandırılmış yönlendirmeler ile uygun koşulları hazırlayabiliriz. Merkezimizde öğrenci ve anne babalar ile yapılan görüşmeler sonrasında öncelikli olarak; anne babaların bu konuda donanımlı ve bilgi sahibi olmasını sağlıyoruz. Çocukların gösterdiği davranışların bilerek veya kışkırtmaya yönelik olmadığını, öncelikle mevcut durumları doğru yorumlamaları gerekliliği üzerine bir başlangıç yapıyoruz. Çocuğumuzun yaş ve içinde bulunduğu durum, dolayısıyla kendine yardım ve izleme konusunda yetersiz olması davranış sağaltımında anne babaların rolünü önemli hale getiriyor. DEHB olan çocuğun dikkati ya da hiperaktivitesi aniden düzelmez. Dikkat eksikliği ya da hiperaktivite belli ölçülerde azalıp işlevselliği etkilemeyecek duruma gelir.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite’ye Yönelik Çalışma Yöntemimiz;
- Çocuğu ile ilgili Farklı davranışları fark ederek bize ulaşan aileye öncelikli olarak tıbbi tanılardan ve ilaç tedavisinden uzak eğitsel tanılama ile ilgili bilgi veriyoruz. Yani pedagojik eğitimden ve yaklaşımlardan söz ediyoruz.
- Çocuğu tüm gelişim alanlarında atölyelerimizde (akademik, görsel sanatlar, müzik, spor, oyun, dijital) oluşturduğumuz eğitim ortamlarında gözlemliyor ve eğitsel değerlendirmesini yapıyoruz.
- Çocuğun odaklanarak kendini en iyi ifade edebildiği alanları belirliyoruz.
- Bu alanlarda etkili ve planlı bir şekilde öğrenebilmesi ve bunu ifade edebilmesini sağlayacak bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlıyoruz.
- Yetenekleri ve güçlü olduğu alanlara öncelik vererek güven duygusunu kazanmak çocukla iletişim kurmamızda bir başlangıç oluyor. Sevgi ve güven ortamı oluşturmak eğitim prensiplerimizin temelini oluşturuyor.
- Eş zamanlı olarak aile ve devam ettiği okulla, öğretmenleriyle iş birliği çerçevesinde birlikte yönlendirme süreci başlatarak var olan sorunların çözümüne yönelik eğitim sürecini yapılandırıyoruz.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite ile ilgili görüşümüz;
- DEHB’li çocuklarımızın genel gelişim seviyeleri, pedagojik destek ile yüksek oranda aşılabilen ve akranlarıyla birlikte eğitimlerini normal koşullarda sürdürebilecek düzeye getirilebilir.
Ailelerimize Önerimiz;
- Durumu en erken şekilde kabullenip acil bir şekilde eğitsel destek almalarını salık veriyoruz.
Danışmanlık Merkezimiz bu konuda uzmanlaşmış güçlü eğitimci kadrosuyla birikimini sizlerle paylaşmak üzere her zaman sizleri anlayan bir yaklaşımla yanınızda yer almaktadır.