Okula Hazırlık ve Oryantasyon
Çocukların birçok davranışı sergileyebilmesi için fiziksel yeterlilik, isteklilik, önceki öğrenimleri, bilişsel ve duygusal durumları gibi gerekli beceri, donanım ve hazır bulunuşluğa sahip olması gereklidir. Okula yeni başlayan bir çocuğun yazı yazmaya dair hazır bulunuşluğu, ince motor becerilerinin gelişimine, kalemi tutmak için önceki denemelerine, yazı yazmaya ilişkin istekliliğine bağlıdır.
Gerekli donanıma sahip olmayan çocukların okula başlaması, beraberinde bir takım sıkıntı ve zorlukları getirmektedir. Çocuklar beklentileri yerine getirmekte zorlanmakta, yapabilirliklerine olan güvenleri sarsılmakta, okula yönelik olumsuz duygulara sahip olmakta ve öğrenmeye dair motivasyonları sarsılabilmektedir.
Anaokulu ya da 1. Sınıfa başlayan çocukların;
Zihinsel olarak yönergeleri anlama, kendilerini doğru bir biçimde ifade edebilme, dikkatini belli bir süre toplayabilme, neden sonuç ilişkisi kurabilme ve kavram bilgilerinin yaş düzeyine uygun olması gereklidir.
Duygusal olarak evden ve anneden kolaylıkla ayrılabilen, farklı yetişkinlerle belli sürelerde zaman geçirebilen, kendi sorumluluklarını üstlenebilen, verilen görevleri yerine getirebilecek sabrı gösteren ve yeterli derecede özgüvene sahip bireyler olmalıdır.
Sosyal olarak kendini ifade edebilmeli, diğer çocukların varlığını kabullenebilmeli, iletişim kurabilmeli, arkadaşlık ilişkileri geliştirebilmeli, sırasını bekleyebilmeli, kurallara uygun davranabilmeli ve bir sorun yaşadığında çözüm üretmelidirler.
Okula hazırlık ve oryantasyon çalışmaları ile tüm bu beceriler geliştirilebilir. Merkezimizde, ihtiyaç duyulan alanlarda gerekli tüm destekler sağlanmaktadır. Bilişsel kavramsal yeterlilikler, motor beceriler, temel iletişim becerileri ve sosyal beceriler atölye çalışmalarımız, birebir ve grup çalışmalarıyla keyifli bir ortamda yaşayarak kazanılır.